האח הגדול 6 פרק 1- ציירו לכם שפם

לפני העונה השישית של האח הגדול קיבלתי הרגשה שפחות או יותר כל אדם בארץ קיבל הצעה להשתתף בה. "ביקשו ממני להשתתף באח הגדול אבל סירבתי" הפך להיות ה"קיבלתי 700 בפסיכומטרי" החדש.  אפילו שסטטיסטית זה לא יכול להיות, זאת התשובה שקיבלתי מכל אחד שדיברתי איתו על הנושא. רק אלי, האדם שרוצה יותר מכל אחד בעולם להשתתף בתוכנית הזאת – אף אחד לא פנה. גם לא קיבלתי 700 בפסיכומטרי, אז מה נותר לי בעצם לעשות עם חיי? נותר לי לעשות את הדבר הכי קרוב שיכול להיות לזה – לסקר את העונה של האח הגדול. תמיד קינאתי בטורים הכיפיים של רחלי רוטנר וצפניה, אז ננסה גם, אפילו שכמו להיות בן זוג של מלכת יופי, סביר להניח שזה לא יחזיק מעמד יותר מדי זמן.

מוסיקה, אורות, קהל, אסי, ארז, נא להתנהג בהתאם, בית חדש, עיצוב חדש, תוכי מדבר, כפיים. יאללה מתחילים.

לדייר הראשון שלנו קוראים "אחי", מה שכמובן מוליד מבחר של רגעים מביכים בשלב ההיכרות עם הדיירים החדשים לאורך כל המשדר. גם אם האח הגדול הייתה תוכנית מתוסרטת לחלוטין והתסריטאי הראשי שלה היה אסף אשתר, הוא לא היה מצליח לעשות עבודה טובה יותר. טוב, אולי הוא גם היה משנה את שם המשפחה שלו מנתן לדקר.
אחי הוא מציל עם סיפור אישי מרגש על מלחמה, אבא מת, גיטרה וריבועים בבטן. תוסיפו קצת מונוסודיום גולטומט ויש לכם את כל המרכיבים ההכרחיים לכוכב ריאליטי.
בסרטון כניסה שלו טרחו להדגיש שאחי חובב בנות, חייב לציין שיש לי קצת ספקות בנוגע לזה.

הדיירת השנייה היא דנית גרינברג, שמוצגת לנו כילדה מפונקת מפתח תקווה שמתעסקת בעסקי בגדי הים הברזילאים. טוב, זה טבעי, יש משהו דרום אמריקאי בפתח תקווה.
אנחנו אפילו זוכים לסרטון של הפעם הראשונה שהיא שטפה כלים, למרות שנראה לי שבהקשר שלה היה יותר מעניין את הצופים לראות סרטון של הפעם הראשונה שהיא עברה שעווה ברזילאית.

ואפרופו שעווה ברזילאית, הדייר הבא שלנו הוא קירח לחלוטין. (כן נו, אני עוד צריך לעבוד על הקישורים). הוא גם לא אחר ממיקיאגי בכבודו ובעצמו. כמה ענוג הוא, כמה ענוג! מיקי מספר שלא היה ממש נחמד לגדול כהומו בפתח תקווה, אבל זה רק בגלל שבזמנו לא הסתובבו ברחובות העיר כל הנשים האלו עם בגד הים הברזילאי. דנית ואחי לא מזהים אותו כשהוא נכנס, אבל היי, גם הוא לא מזהה אותם, אז הם תיקו.

תעלה ותבוא לינור שפר, שאין לי ספק שכל מי שראה אותה ישר עשה איזושהי השוואה לניקול ראידמן. לינור היא אמריקאית בזבזנית חובבת חיי מותרות. טייפקאסט שקצת מיצה את עצמו, אבל אולי היא עוד תפתיע.

הגיע הזמן לאייש את תקן הבחור העממי, ואנחנו מקבלים פה את צחי אשכנזי. צחי מדבר בול, אבל בול כמו ג'קי ממאסטר שף. דווקא נראה שצחי לא מצא עונה טובה להיות על תקן העממי. אחרי שלוש עונות של עממיות, עושה רושם שהעונה הזאת נוטה יותר לכיוון האידיאולוגי/חפרני/פייסבוקי. רגע השיא בסרטון של צח ואולי בכל העונות של האח הגדול אי פעם (בארץ ובעולם!) הוא הרגע בו הוא משתף אותנו בבעיית ההזעה שלו.

אלעד מזרחי (מקרי שהוא נכנס ישר אחרי צחי אשכנזי?) הוא בחור רוחני שמתגורר בשלולית בין בתיהם של הוריו הגרושים, ואיכשהו הוא גם עבר בדיקת כשירות פסיכולוגית שהכריעה שהוא כשיר להשתתפות בתוכנית. אלעד אוהב ריחות טבעיים ולא משתמש בדאודורנט. החיבור עם צחי כאן הוא בלתי נמנע!

הדיירת ההבאה היא טל גלבוע, טבעונית אקטיביסטית הארדקור לפנים. בלי לבזבז זמן טל שולפת ישר את ההשוואה בין אכילת בשר לשואה, ואל תשכחו ששואה שמונחת על השולחן במערכה הראשונה תהפוך לצפירה במערכה השלישית. זה יכל להיות נחמד אם שם המשפחה של הדייר שהיה נכנס אחריה הוא גודווין.
לאורך כל המשדר הובהר באופן ברור שכל הנושא של הטבעונות מול העולם הולך להיות אחד מקווי העלילה הראשיים של העונה, ואם חשבתם שהפייסבוק כבר היו מלא בויכוחים בין טבעונים לשאר העולם, אז תנו לי להרגיע אתכם, השיא עוד לפנינו וצפוי לנו קיץ סייטני במיוחד

אורטל בן דיין נכנסת לבית האח הגדול עם פוטנציאל לאחד הרגעים הטלוויזיונים המותחים של השנה. האם הציץ יציץ דרך החריץ? לאחר מאבק ממושך במדרגות ובשמלה, אורטל לבסוף מצליחה לנחות בתוך הבית בהצלחה. כל מי שחיפש זמן טוב לכתוב בפייסבוק סטאטוסים מיזוגיניים ועדתיים, עכשיו זה הזמן! על אורטל אין יותר מדי מה להרחיב, מי שיש לו אינטרנט ועדיין לא מכיר אותה, אז כנראה אין לו אינטרנט וגם לא קורא את הטקסט הזה עכשיו.

הזמר המזרחי הכושל (כן, עכשיו שאורטל בתוך בית האח הגדול, אני יכול לרשום את זה בחופשיות!), דורון מירן, הוא הדייר הבא שלנו. יש אינספור בדיחות שאפשר לעשות עליו, אבל זה קל מדי ובטח על רובם כבר חשבתם בעצמיכם. גם דורון נראה יותר מדי חריג ולא קשור לעונה הזאת. הלכתם כבר על קו מתוחכם ופייסבוקי יותר? תחסכו מאיתנו את השידור החוזר של בגירסה ה 49030# של בובליל. לשמחתו של דורון, יש לו מעריץ בתוך הבית, וצח ישר מזהה אותו וכמעט מתעלף מרוב התרגשות כאילו מינימום ג'סטין טימברלייק צעד עכשיו פנימה. באותו הרגע משהו בתוך מיקיאגי מת בפנים.

קארין זאליט היא הדיירת הראשונה שנכנסת פנימה שנראה שאין לה יותר מדי אג'נדה אבל בכל זאת יש לה אישיות. היא כמעט נופלת למלכודת של הבחורה הסנובית שיוצאת רק עם גברים עשירים, אבל יש בה משהו מאד חינני שמצליח להתגבר על זה. היא יכולה עוד להיות ההפתעה של העונה (אם לא תעוף מוקדם מדי).

בתואר הדיירת המיותרת של העונה זוכה הדיירת הבאה שלנו, אורטל גושן. שתי בנות עם אותו שם בעונה אחת? זאת סתם עצלנות הפקתית! אתיופים בריאליטי זה כל כך עונה חמש. אורטל גרה בחדר אחד עם עוד שמונים אחים, היא מכורה לסלולרי, רשתות חברתיות, קפיצה על חבל וקלישאות.

אליאב אוזן נכנס לבית האח הגדול וישר מתקבל במטח של קללות על ידי טל מכיוון שלא עשה לה בשבוע שעבר קעקוע וכעת היא הבינה למה. את מנשקת גם את הכבש שלך עם הפה המלוכלך הזה?
אליאב הוא מקעקע מקצועי שבדירתו יש תמונה ענקית שלו ערום בעת אקט מיני עם בחורה אחרת, ואחר כך הוא עוד מעז לטעון שהוא לא באמת מבין למה הוא נכנס לאח הגדול. באמת לא ברור, הרי זאת רק תוכנית שבה הוא יהיה מוקף במראות 24/7, באמת מעניין למה. מה שבטוח, אליאב ימצא אהבה בתוכנית הזאת. הא, כן, ואולי גם יהיה לו קטע עם אחת הבנות.

אנה בול נכנסת לבית האח הגדול, וזה כבר מתחיל להרגיש כאילו כל הבנות שנבחרו לעונה הן שכפול של אותה אחת רק בשינוי מבטא. באמת אין לי עוד משהו להרחיב עליה בשלב זה.

מרטין סולל הצרפתיה כמעט מסיימת את כניסות הדיירים ובסרטון שלה רב הנסתר על הגלוי. אנו לא לומדים על המשפחה שלה או על מה קרה בעבודתה, אבל אנחנו בהחלט יודעים למה היא לא צובעת את השיער. חייב לומר שלעומת שאר המשובטות, דווקא הפעם הצליחו לעורר בי עניין.

ולסיום סיומת, אלדד גל-עד שהוא גם ימני קיצוני אבל גם תל אביבי טיפוסי! אבל איך זה יכול להיות! הו, הקונפליקט, הקונפליקט! הוא גם מתנגד לפינוי (סליחה, לגירוש) אבל גם מגדל זקן קונצ'יטה. ממש דמות עגולה.

מעבר לכל הדיירים האמיתיים, קיבלנו גם דייר נוסף שלמעשה הוא שחקן שמשתף פעולה עם ההפקה. כביכול הוא חלק מהמשימה הראשונה אבל נראה לי שהוא בעיקר מעיד על זה שההפקה לא ממש סומכת שהאינטראקציה הטבעית בין האנשים תעורר מספיק אקשן באופן טבעי.

אי אפשר כמובן לסיים בלי לבחור כבר אחרי הפרק הראשון את חמישיית הגמר (ובפרק הגמר להשוות ולראות את גודל הפאדיחה):
1) אורטל בן דיין
2) אליאב אוזן
3) אלעד גל-עד
4) קארין זאליט
5) אחי נתן

זהו, עונת הרשתות החברתיות של האח הגדול יוצאת לדרך, שיהיה לנו בהצלחה.

6 מחשבות על “האח הגדול 6 פרק 1- ציירו לכם שפם

  1. לאיזה רמה של גועל ירדה חברת קשת, בשביל רייטינג, די לא נמאס כבר מהסדרה המציצנית הזאת?
    כשיודעים שיש הרבה ניגודים יש הרבה ויכוחים, נניח והיו מכניסים פוליטיקאים , נציגים ממפלגות שונות
    היה יותר מעניין, בעצם זה שכבר משנות התשעים מעבירים את הכנסת בשידור חי זה הריאלטי הותיק בפני עצמו

    המשתתפים הם תת רמה ופסיכים שרוצים את החשיפה הזאת, שכולם ייראו אותם ויישמעו אותם
    ועושים מעשים מגעילים מול המצלמה ללא בושה, רק אדם לא נורמלי מסוגל להסתגר בוילה חודשים רבים
    שמלאה במיקרופונים ומצלמות, טוב היו עושים והיו דואגים למחוסרי דיור אמיתיים, ולא לטמבלים
    שרוצים להשיג את המיליון, ואזכרת בעקיפין גם את מה שבחרו הצופים בתחרות האירויזיון, באשה עם זקן!

    • shlomialper הגיב:

      אני מבין את הביקורת, אבל אני חושב שאם כל אחד יחשוב על מה שהוא רואה בטלוויזיה, כל אחד גם ימצא פתאום תוכן מאד לא "איכותי" שהוא דווקא נהנה לצפות בו ומתחבר אליו. אני חושב שבסופו של דבר האח הגדול זאת טלוויזיה שעשויה היטב ומהנה לצפייה, לפחות מבחינתי. בשבילי למשל הרבה יותר תמוה איך אנשים יושבים ורואים משחקי כדורגל או סדרות כאלו ואחרות שנחשבות ל"איכותיות".
      סך הכל אנחנו כבר בעונה השישית של התוכנית, אני חושב שכל הטיעונים של הבעד ונגד כבר נשמעו 🙂

  2. אני הייתי מחליף את אורטל בן דיין בטל גלבוע, אבל שוב זו יותר משאלת לב מניחוש מושכל.
    גם קארין לא נראית לי כמו מישהי שתגיע לגמר. שאר הניחושים נראים סבירים.

כתיבת תגובה